Trening

Trening na zrzucenie zbędnych kilogramów, na polepszenie sprawności, na masę, na siłę, na wyrzeźbienie sylwetki, na poprawę kondycji… Celów treningowych jest wiele, ale jak to wszystko ułożyć, żeby działało? Poniżej przedstawiamy kilka zasad, według których stosunkowo łatwo i szybko będziesz w stanie ułożyć swój własny cykl treningowy.

Każde jednostka treningowa powinna składać się z trzech zasadniczych elementów:

  • rozgrzewaka
  • trening właściwy
  • część wyciszająca, czyli najczęściej rozciąganie, elementy rozluźniające.

Skupmy się zatem na metodach treningowych, dzięki którym osiągniesz zamierzony cel oraz na problemach, które z pewnością pojawią się podczas drogi do jego realizacji.

Podzielmy ćwiczenia według poziomu zaawansowania/wytrenowania.

Początkujący:

  • z własnym ciężarem ciała
  • z piłką
  • z gumami

Średniozaawansowani:

  •  trening z wolnymi ciężarami (hantle, sztanga, półsztanga), a w nim trening obwodowy oraz metoda bodybuilding
  • trening z kettlebellem

Zaawansowani:

  •  trening z wolnymi ciężarami, czyli metoda ciężkoatletyczna (budowanie siły), metoda budowania masy mięśniowej, metoda izometryczna i metoda ukierunkowana na polepszenie definicji ciała (rzeźba).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *