Mały eksperyment

Oto kilka sposobów, by zapewnić sobie w diecie wszystkie rodzaje składników pokarmowych oraz wykluczyć ryzyko przejadania się:

  • Podziel talerz na dwie połowy. Jedną powinno stanowić jedzenie bogate w węglowodany, a na drugiej powinny znaleźć się pokarmy obfitujące w białka i tłuszcze. Jest to niewyszukana i nienaukowa metoda dostarczenia sobie dostatecznie dużo białka i nie nadmiernie dużo pozostałych składników pokarmowych. Zaletą jest to, że łatwo ją zapamiętać i stosować.
  • Staraj się, by nałożone jedzenie nie dotykało brzegów talerza, a jedne składniki nie stykały się z innymi. W ten sposób ograniczasz wielkość porcji.
  • Po zjedzeniu jednej porcji odczekaj pół godziny. Jeśli będziesz wciąż głodny, zjedz więcej. Ale prawdopodobnie uznasz, że jesteś najedzony i możesz dotrwać do następnego posiłku bez podjadania w tym czasie. W ten sposób ograniczysz instynktowne objadanie się, czyli pochłanianie żywności tylko dlatego, że się do tego przyzwyczaiłeś.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *