Trening z własnym ciężarem ciała

To jedyny trening, w którym nie potrzebujesz niczego poza czasem i własnym zaangażowaniem. Ewentualnie możesz rozważyć zakup maty do treningu. Słowo „kalistenika” pochodzi z greki i oznacza mniej więcej tyle, co „siła i piękno”. Jest to forma aktywności najbardziej naturalna i najbardziej skuteczna, jeśli chodzi o harmonijny rozwój smukłej, wysportowanej sylwetki. Polega na wykonywaniu ćwiczeń, w których obciążeniem jest własny ciężar ciała. Podstawowe elementy tego treningu to pompki, brzuszki, podciąganie na drążku, przysiady czy unoszenie nóg. Obciążenie wyłącznie własnym ciężarem ciała sprawia, że jest to najbezpieczniejsza forma treningu. W odróżnieniu od treningu wolnymi ciężarami, w tym przypadku łatwiej utrzymać prawidłową technikę wykonywanych ćwiczeń. Trening z własnym ciężarem ciała angażuje więcej grup mięśniowych podczas jednego ruchu (pracujemy balansem ciała), co sprawia, że szybciej uzyskujemy rezultaty. Jednak najważniejsze jest to, że możemy wykonywać ten rodzaj treningu praktycznie wszędzie. Znane są przypadki osób, które rozbudowały swoją czystą masę mięśniową wyłącznie w oparciu o własny ciężar ciała, co zdawać by się mogło niewiarygodne. A jednak..

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *