Brzuszki na piłce

Nie wiedziałem dlaczego Marek nalegał by robić te ćwiczenia z piłką. Miałem się o tym dopiero dowiedzieć później, gdy wyszedłem ze stagnacji treningowej podnosząc na klatkę i biceps więcej niż kiedykolwiek dotychczas. Ponadto doszło do niemałych przetasowań w moim jadłospisie, bowiem na jego sugestię przestałem pić kawę zastępując ją dobrą guaraną, z polecanej przez niego firmy.

– Połóż się na piłce na plecach – padło nagle. – Ugnij nogi w kolanach, szeroko i stabilnie ustaw nogi na ziemi.

Za jego radą tułów ustawiłem równolegle do podłoża. Dziś już wiem, że piłka powinna znajdować się pod odcinkiem lędźwiowym kręgosłupa. Tak też wtedy uczyniłem, dociskając odcinek lędźwiowy do piłki. Położyłem palce dłoni z tyłu głowy, łokcie rozstawiłem szeroko.

– Unieś tułów do góry – komenderował mój trener. – Zbliżaj mostek do kości łonowej, a następnie powoli wracaj do pozycji wyjściowej.

Utrzymywałem na jego polecenie dociśnięty odcinek lędźwiowy przez cały czas trwania ruchu. Nie unosiłem się zbyt wysoko. Nie ciągnąłem ramion za głowę, tylko robiłem to tak, jak sobie zażyczył.

Wiele jest treningów mięśni prostych brzucha, ale często jest tak, że o wymienionych ćwiczeniach podstawowych po prostu zapominamy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *