Domowa salka ćwiczeń

W naszych warunkach lokalowych nie jest to zadanie łatwe, ale możliwe do wykonania. Domową salkę do ćwiczeń można bowiem zlokalizować w garażu, piwnicy, altance ogrodowej, na tarasie, a nawet w zwykłym pokoju w bloku (może ona pełnić również inne funkcje). Salka na świeżym powietrzu (altanka, taras) będzie nam służyła, oczywiście, jedynie w sezonie letnim. Pomieszczenie, które chcemy przystosować do ćwiczeń powinno:

– być czyste, dobrze oświetlone (najlepiej światłem dziennym), odpowiednio wysokie (przynajmniej 2,5 m),

– posiadać okna lub wentylację,

– mieć sufit i ściany w jasnych kolorach.

Podłoże salki, przynajmniej na czas treningu, należy wyłożyć okładziną, pokryć starymi kocami lub chodnikiem. Powinna ona być w miarę miękka i elastyczna oraz czysta, aby można było położyć się na niej w celu wykonania niektórych ćwiczeń.

Podstawowe wyposażenie takiej salki w sprzęt i urządzenia powinno składać się z:

– sztangi kulturystycznej (krótszej od sztangi ciężarowej) z zestawem pierścieni,

– pary sztangielek, hantli i ew. odważników,

– ekspandera,

– metalowego drążka do zamocowania w futrynie drzwi lub w ścianach w rogu pokoju,

– poziomej ławeczki, najlepiej ze stojakami na sztangę.

Już taki zestaw pozwala na wykonanie podstawowych ćwiczeń na wszystkie grupy mięśniowe, a poza tym ma tę zaletę, że można go częściowo wykonać we własnym zakresie (ławeczka, drążek, zastępcze sztangielki).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *