jabłczan kreatyny

– Jabłczan kreatyny jest suplementem będącym połączeniem kreatyny z kwasem jabłkowym – wyjaśnia Pan Marek. –  Wzajemny stosunek obu tych substancji wynosi 1:3. Jabłczan kreatyny jest stabilniejszy w strukturze od wcześniej starego dobrego monohydratu. Jabłczan kkreatyny jest po prostu bardziej odporny na enzymy żołądkowe. Jabłczan kreatyny, czyli inaczej tri-creatine malate, TCM, di-creatine malate.

– Jabłczan kreatyny działa na tych samych efektach co w przypadku monowodzianu – dodaje Pan Tomek.

Pytamy zatem, na czym polega różnica między nimi? Czy to przypadkiem nie wszystko jedno?

– W przypadku monohydratu występuje efekt w postaci „napompowania”, natomiast dzięki TCM uzyskujemy beztłuszczową masa mięśniową, charakteryzuje się lepszą jakością. Z drugiej strony należy jednak pamiętać, że proces przyrostu jest mniej efektowny niż w przypadku monohydratu – zwraca uwagę Pan Marek. – A ściślej, jest to uwarunkowane mniejszą zdolnością do zatrzymywania wody w obrębie przestrzeni międzykomórkowych.

– Jabłczan kreatyny ma opinię ulepszonej formy kreatyny. Szybciej i lepiej jest rozpuszczalny w wodzie. Jeśli nie zależy nam na masie, tylko na sile, wówczas jabłczan kreatyny jest dobrym rozwiązaniem.

 

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *