Kolejność ćwiczeń

W tym przypadku, podobnie jak w wielu innych, każdy trener ma własne metody. I prawdopodobnie wszystkie, w większym lub mniejszym stopniu, okazują się skuteczne. Tradycyjnie zaczynano od największych grup mięśniowych, a kończono na najmniejszych. Na przykład, jeśli jednego dnia muszę popracować nad klatką piersiową i bicepsami, zacznę od klatki piersiowej i wykonam trzy lub cztery zaplanowane ćwiczenia, a potem zajmę się bicepsami.

W ostatnich latach coraz powszechniejsza stała się opinia, że należy ćwiczyć wpierw mięśnie najmniejsze, a potem większe, aby w ten sposób stopniowo zwiększać intensywność treningu. Z tego samego powodu zawsze twierdzono, że nie należy ćwiczyć tricepsów przed klatką piersiową, ponieważ przy każdym wyciskaniu tricepsy aktywnie uczestniczą w rozciągnięciu łokcia, więc jeśli będą zmęczone, przesunięcie ciężaru będzie nas kosztowało więcej wysiłku. Jednak zgodnie z innymi poglądami przez uprzednie ćwiczenie tricepsów spowodujemy, że mięsień piersiowy przyjmie na siebie większą część pracy. Mówiąc o kolejności ćwiczeń w ramach jednej określonej grupy mięśniowej, należy wspomnieć, że zwykle zaczyna się od ćwiczeń cięższych albo bardziej złożonych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *