Pompki z nogami na piłce

Wielu zapomina jak wiele można zrobić w domu. Są to na przykład, i oczywiście, pompki. Ale by ćwiczenie to było maksymalnie efektywne, potrzeba nam do tego chociażby dużej piłki, która sprawi, że ćwiczenie to ogólnorozwojowe będzie takie na 300%. To bez przesady, bowiem nogi na odpowiedniej wysokości, a do tego wymagające trzymania równowagi, to za pewne strzał w dziesiątkę każdego, kto ceni sobie rozwój.

Do ćwiczeń z piłką zachęcił mnie Marek, trener personalny i właściciel siłowni. Sprawa była i prosta i trudna jednocześnie, ponieważ ustanowiony na ławeczce płaskiej mój rekord, mianowicie 132 kg, długimi miesiącami nie mógł drgnąć ani o kilogram w górę, a nawet przeciwnie – nabierałem coraz częściej wrażenia, że to już koniec sukcesów na tej drodze i potrzeba mi innego zajęcia, może nawet mniej absorbującego, lżejszego. Ale nic z tych rzeczy. Marek pokazał mi piłkę i kazał robić krótkie a częste serie pompek z nogami na piłce raz w tygodniu, jako element uzupełniający. Serie nie były długie, bowiem robiłem na przykład 7 serii po 20 powtórzeń, aż do upadku mięśniowego. I słowo trenera stało się ciałem, gdy po kwartale takiego cyklu wynik na ławeczce płaskiej był już kilka kilo wyższy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *