Kolano do łokcia w podporze przodem

– Dziś Tomek będzie robił nogi – mówi pan Marek, trener Tomka i właściciel siłowni, na której się znajdujemy. – Kolano do łokcia w podporze przodem – dyryguje pan Marek, a Tomek wykonuje. – Nie ma nic bardziej istotnego od dobrej rozgrzewki – wyjaśnia pan Marek. – Często widuje chłopaków, którzy przychodzą i gdy tylko opuszczą szatnię zabierają się za ostre dźwiganie, później, po latach, za to dziwią się, że im kolana wysiadają – tłumaczy.

– Przyjmij pozycję podporu przodem, unieś proste lewe ramie i wyprostowana prawą nogę, tak aby były przedłużeniem osi długiej ciała – zarządza pan Marek. – Jednocześnie przyciągnij uniesioną nogę kolanem do klatki piersiowej oraz uniesione ramię łokciem do brzucha.

Na siłowni puchy, jak mawia pan Marek, a to w związku z tym, że jest dopiero dziesiąta rano w piątek.

– Panie mają niekiedy więcej oleju w głowie – wyjaśnia pan Marek. – To właśnie panie dbają znacznie częściej o dobrą rozgrzewkę, czy to na rowerku, czy bieżni.

Tymczasem pan Tomek wyczekuje, słysząc zaraz:

– Tułów powinien cały czas być na jednej wysokości, a przyciągane kończyny nie powinny dotykać  ziemi przez cały czas trwania ruchu.

Pan Tomek wykonuje. Słyszymy następnie od pana Marka, że mięśnie skośne brzucha oraz głębokie mięśnie stabilizacyjne to podstawa.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *