Pierwszy miesiąc

Trening w pierwszym miesiącu odpowiada poziomowi podstawowemu. Sportowiec zapoznaje się z podstawowymi informacjami na temat znajdujących się w jego ciele mięśni, ich działania i tego, jak należy ćwiczyć, aby je chronić. W celu osiągnięcia największej wydajności zaleca się trenowanie w sposób regularny. Aby zachować dobrą formę fizyczną, należy rozplanować trening na trzy dni w tygodniu.

Przed rozpoczęciem treningu konieczne jest wykonywanie ćwiczeń rozciągających w ramach rozgrzewki. To podstawowe przygotowanie jest niezbędne, aby mięśnie zdobyły potrzebną jędrność i elastyczność. Program treningowy na pierwszy miesiąc, w którym wykonywane będzie tylko jedno ćwiczenie na każdą grupę mięśni, jest pierwszym kontaktem z tego typu przygotowaniem fizycznym, stanowiącym podstawowy element dowolnego sportu.

Każde z ćwiczeń przeznaczone jest do pracy nad konkretna grupą mięśniową i należy je wykonywać w dwóch lub trzech seriach każde. Poza tym powinno się wykonać dwanaście powtórzeń, z wyjątkiem ćwiczeń na wzmocnienie mięśni brzucha, które mogą być powtarzane od dwunastu do dwudziestu pięciu razy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *