Trening od szóstego miesiąca

Jednym z kluczy do treningu jest jego urozmaicenie w celu uniknięcia zmęczenia i utrzymania motywacji. Ciało wykazuje ogromną możliwość adaptacji, więc to, co na początku może stanowić bodziec do polepszenia muskulatury, z czasem przestaje nim być. Jest oczywiste, że proces postępu nie może być nieograniczony. W końcu nadchodzi moment, w którym naszym celem jest po prostu zachowanie formy i dbanie o zdrowie, a i to nie zawsze okazuje się łatwe.

Z czasem jednocześnie, pod wpływem innych użytkowników siłowni, dostrzegamy inne ćwiczenia na różne grupy mięśni. Zaczynamy też łączyć je z ćwiczeniami, które już znamy, aby urozmaicić trening i nie dopuścić do zatrzymania naszego rozwoju. Urozmaicenie osiągamy również, zmieniając programy treningowe, stosując różne kombinacje grup mięśni i wymieniając mezocykle hipertrofii, wytrzymałości siłowej i siły maksymalnej. Powinniśmy również wykorzystywać naszą wyobraźnię i wypróbowywać pomysły, które przychodzą nam do głowy. Stosowanie metody prób i błędów jest najlepszym sposobem na osiągnięcie postępu. Ponadto należy pamiętać, że każdy jest inny i że nie reagujemy na trening jednakowo. Coś co działa na kogoś innego, może nie działać na mnie.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *